lauantai 30. tammikuuta 2016

Tuntuva 3 kombo vatsoille: vatsalihastreeni

Vatsalihasten tekemisestä on monia mielipiteitä. Jotkut ovat sitä mieltä, ettei niitä tarvitse treenata erikseen sillä ne kuormittuvat muun muassa kyykyssä, mavessa ja okei ihan missä vaan liikkeessä. Ja tottahan tuo, kuormittuuhan ne. Itse kuitenkin tykkään tehdä vatsalihastreenejä yleensä päätreenin jälkeen, joten päätin jakaa seuraavaksi kolme ainakin itse hyväksi todettua liikettä, jotka voi lisätä omien liikkeiden joukkoon tai vaihtoehtoisesti tehdä esimerkiksi seuraavan setin:

1. 20x Vatsarutistus TRX nauhoilla
2. 20x Vuori liike TRX nauhoilla
3. 40x Mountainclimber ristiin puolipallon päältä
Tee 3-4 kierrosta palautus aika 30 sec kierrosten välissä

1. Vatsarutistus trx nauhoilla. Alkuasennossa korkea lankku ja molemmat jalat trx nauhoissa. Rutista molemmat polvet kohti rintaa samanaikaisesti, samalla pitäen selkä ja kädet paikoillaan, katse maahan ja ilman puhallus ulos :)

2. Vuori liike trx nauhoilla. Eli sama alkuasento kuin ensimmäisessä eli korkea lankku. Tuo molemmat jalat samanaikaisesti suorinjaloin rintaa kohti ja palauta hitaasti takaisin korkeaan lankkuun.

3. Mountainclimber ristiin puolipallon päältä. Aloitusasento on lankku niin että kyynervarret ovat puolipallon pohjan päällä. Tuo vuoro polvi vastakkaista kyynerpäätä kohti, mutta pidä katse käsien välissä, sekä core tiukkana ja mahdollisimman paikoillaan. Muista myös lapatuki, eli lavat pysyy paikoillaan eikä asento romahda missään vaiheessa.

2 kommenttia:

  1. Näitä täytyy kyllä kokeilla! Vaikuttaa sen verran tehokkailta liikkeiltä että jospa nämä toimivat myös mulla, joka saan treeneissä yleensä tosi huonosti tuntumaa vatsoihin... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aivan sama! Ja todella helposti sitä jumittuu tekemään vain samoja vatsalihasliikkeitä. Oon kuitenkin huomannut, että trx nauhoilla tehtäessä joutuu jotenkin haastamaan keskivartaloa entisestään jolloin treeni saattais mennä paremmin perille ! :)

      Poista