maanantai 1. helmikuuta 2016

Hypäten helmikuuhun

Tammikuu tuli ja meni. Tuntuu, että en oikein saanut itseäni hereille vielä viime vuodesta, mutta nyt eikun uutta pökköä pesään!! Tammikuussa tuli kuitenkin jatkettua taas koulua tuolla Helsingin suunnilla, sekä treenasin melko paljon. Koulussa opin tammikuun aikana paljon esim. kahvakuulista ja porrastreeneistä, sekä pikatreeneistä. Niiden innoittamana kuvasin (silloin kun oli vielä lunta kunnolla ja paukku pakkaset) teille lyhyen kotona onnistuvat pikku jumpan!

Luvassa neljän liikkeen aamun aloittaja tai illan kruunaaja. Toisaalta toimii myös työpäivän keskellä pienenä vetreyttäjänä, sillä aikaa treeniin kuluu ainoastaan 10-15 min, sekä tehoja on aivan niin paljon kun itsestäsi juuri nyt saat irti. Anna siis tämän hetken parhaasi treenin alusta loppuun, sillä aika on hyvin lyhyt, käytetään se siis viisaasti!

Asiaan. 
Tee jokaista liikettä 20 toistoa, jonka jälkeen siirry suoraan seuraavaan liikkeeseen. Kun olet tehnyt jokaista neljää liikettä 20 kertaa on pienen tauon paikka. Juo, hengähdä tai sido kengät tiukasti jalkaan jonka jälkeen toista treeni vielä 2-4 kertaa !
1. Kyykky
2. Askelkyykkyhyppy (voi tehdä myös askelkyykkynä, mutta suosittelen jalan vaihdon hypyllä!)
3. Punnerrus (vaihtoehtoisesti polvet ja varpaat maassa)
4. Kyykky hyppy eteen päin (mahdollisimman räjähtävästi ylös ja korkealle+liikkuminen eteenpäin samalla)

Kyykyssä on hyvä keskivartalon tuki. Pää+Olka+lantio suorassa linjassa. Paino kantapäillä ja kantapäät maassa. 
Yleinen luulo on ettei polvet saa ylittää varmas linjaa,mutta tämä on turhaa huolta jos polvet ovat kunnossa-Tärkeintä on haastaa kehoa siihen mihin se pystyy, eikä rajoittaa turhaan. Pidä siis kannat maassa. jos kannat pysyy maassa ja liike muutenkin hallinnassa, niin polvet voivat ylittää varvaslinjan. 

Askelkyykyssä aivan samat mitä normi kyykyssä. Muista kuitenkin hallittu jalkojen vaihto ja takajalan kantapää nousee ilmaan.

Rintapunnerrus. Koko kroppa tiukkana, ei turhia kaaria tai pyramideja matkanvarrelle. Katse maahan ja muista lapa tuki( eli lavat pysyvä paikoillaan koko liikkeen ajan, eikä ne ala "pongottaa" selästä kesken liikkeen.) Riittää että tuot rinnan kyynerpäiden kanssa samalle linjalle, ylhäällä jätä kyynervarsiin luonnollinen pehmeys.

Kyykky hypyssä ala asennossa sormet koskevat maahan. Tee liike hallitusti, mutta räjähtävästi. Ponnista niin ylis kuin mahdollista, sekä samalla eteenpäin.


T S E M P P I Ä  T R E E N I I N ! ! ! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti