perjantai 4. maaliskuuta 2016

Smoothie bowl


Täällä ilmoittautuu yksi heikkosuorittaja aamupalan suhteen. Onko ketään muuta kenestä tuntuu ettei aamulla heti herättyä ole nälkä. Olis kuitenkin tärkeää muistaa nappasta, jotain sinne vatsanpohjalle, sillä keho on ollut pitkän ajan ilman ravintoa. Aamupalalla saat myös aivot heti aamusta asti raksuttamaan, eikä koulun ensimmäiset tunnit tunnukkaan enään niin ylivoimaisilta.

Olen nähnyt ja kuullut smoothiebowleista jo varmasti yli vuoden päivät, sillä instagram täyttyi niistä alta aika yksikön, kun niistä alettiin hypettämään. Itse kuitenkin testasin kyseistä aamu-, väli- ja iltapala vaihtoehtoa tänä vuonna, joten myös näin mattimyöhäsenä jaan myös luultavasti helpoimman ja muuntamiskykyisimmän reseptin ever!

Tarvitset siis pakkasessa olevaa jäistä banaania. Kannattaa pilkkoa bansku ennen pakkaseen laittamista.Ja nostaa palat huoneen lämpöön 5-10 min ennen blendausta. Seuraavaksi tarvitset vielä mustikoita ja puolukoita. Ja tadaa, mutta et tarvitsekkaan.
Kaikki ainekset vaan kippoon ja eikun surauttelemaan. Kun massa on tasaisen soseutunutta ja pehmeää, kaada se tarjoilu kuppiin, koristele ja nauti!

Kevyt, raikas ja nopea välipala, joka on täynnä vitamiinia. Toimii isosti ainakin täällä päin :)
Mikä mahtavinta, tuollaisen voi tehdä lähes mistä tahansa aineksista. Netti on pullollaan erilaisia ohjeita ja toki mielikuvitus on vaan rajana. Eikun siis testailemaan!
Itse meinaan vielä testata ainakin banaani, pinaatti, omena, (päärynä) comboa. Saasnähdä mitä siitä tulee.


2 kommenttia:

  1. Vähän hassu sattuma, mä tein just eilen ekan smoothie bowlini ja sit sä sopivasti postaat niistä :'D Rakastuin näihin heti, niin helppoja ja terveellisiä sekä paljon mahdollisuuksia eri variaatioihin! Mun eka sisälsi jäisen banaanin, mustikoita ja lakritsijuurijauhetta ja oli muuten törkeän hyvää, suosittelen kokeilemaan!

    VastaaPoista
  2. Hahah :D Oi vitstit kuulostaapa hyvältä,nam ♥ Täytyy todellakin testata joku kerta :)

    VastaaPoista