perjantai 15. huhtikuuta 2016

Laitetreeni vai vapaat painot


Viimeisiä vapaa päivä viedään ennen työharjoittelun alkua, joten olen tiiviisti nähnyt ystäviä, mummoa, perhettä, sekä hieman sukulaisiakin. Sen lisäksi oon treenannut ja leikkinyt koirien kanssa, koittanut nukkua enemmän ja tehnyt vähän koulutehtäviä siinä sivussa.
Olen myös käynyt kesätyöhaastattelussa ja onnekseni minulle soitettiin että paikka on mun jos niin haluan, joten ihana tietää että kesän jälkeen minulla pitäisi olla vähän rahaa säästössä.
Treenaamisesta sen verran, että meillä on tässä lähellä Mypatalo aka Mypis, jossa futaajat saa treenata vapaasti kunhan muistaa siivota jäljet. Oon nyt käynyt tällä viikolla tekemässä parikin treeniä tuolla. Varustukseen kuuluu tankoja, kiekkoja ja muutamat käsipainot. Pieni penkki, streppilauta,tasapainolauta, puolapuut, nilkkapainot ja pyörä. Keppejä ja jalkapalloja. Eli ei siis mikään laite sali, mutta sellainen, että kyllä siellä treenin saa aivan vallanmainiosti aikaiseksi!!!

Yleisesti ottaen kannattaisi tehdäkin kaikki perusliikkeet vapailla painoilla, jos kehossa ei ole mitään rajoitteita, sillä näin saat paremmin koko kehon mukaan treeniin. Esim. Smithissä tehty kyykky muuttuu kertaheitolla raskaammaksi kun vaihtaakin painot vapaaseen tankoon. Tällöin joudut aktivoivaan keskvartalon aivan uudella tavalla ja vatsalihakset saavat kovemman treenin.
Kyllä itsekin toki siis käytän salilla laitteita kuten reiden koukistus ja ojennuslaite, smith,jalkaprässi, hack, reiden loitonnus laite ja sitten taljat. Mutta pyrin kuitenkin tekemään aina osan liikkeitä vapailla painoilla juurinkin maksimoidakseni haastavuuden.
Tavoitteena on väsätä treenivideo tämän päivän tekemisistä, joten toivotaan, että saan moviemakerin toimimaan yhteistyössä mun kanssani..
Ellalle ISOISO kiitos kuvailuista!!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti