lauantai 11. kesäkuuta 2016

Haastan itseni

Olen päättänyt haastaa itseni. Ei mitään liian tosissaan, mutta sellaista hyvän fiiliksen tekemistä. Miksi mä sitten kerron asiasta tänne? No siksi, että kun saan asiani sanottua tässä tapauksessa kirjoitettua ylös, niin olen ns. luvannut itselleni tehdä sen! Eikä sitten tule niin helposti peruttua päätöstä.

Haasteen tavoitteena on saavuttaa hyvä olo kehoon. Saada turvotus ja muu pöhö laskemaan ja muutenkin energiatasot taas vähän enemmän koholle.

Haasteessa on neljä osa-aluetta. Liikunta, ystävät, lepo ja ravinto.

M I K S I
Siksi koska olen nyt Kroatin reissumme jälkeen lipitellyt viiniä ja suklaata ehkä enemmän kuin olisi tarvinnut. Päätän etten viikolla napostele mitään ylimääräisiä herkkuja, mutta aina kun viikonloppu on ajautunut rantaan niin silloin olenkin sitten nauttinut lasin tai pari viiniä ja siinä lomassa jotain ei niin terveellisiä herkkuja.
Haluan saada tälle stopin! Ei siis joka viikonloppuista "läskiksi" heittämistä. Jos tekee mieli viiniä niin voin juoda sen lasin, mutta siihen ei aina tarvitse liittää jotain pientä suolaista ja makeaa (lue sipsit ja karkit).
Muuten pyrin panostamaan hyvään ja raikkaaseen safkaan ja questbareihin. Kiinnittämään huomiota ruokailu väleihin ja riittävyyteen.
Ruokailuväleissä viikonloput onnistuvat jo ihan ok, mutta arkena tulee vähän laiminlyötyä itseäni joka sitten luultavasti näkyy noissa viikonlopun himoissa.

Levon kanssa minulla on mennyt jo pitkään harakoille tuo tekeminen. Selailen puhelinta parisen tuntia ennen nukkumista sängyssä ja ihmettelen ettei uni tule. Sitten herään ennen seitsemään töihin ja ihmettelen kun haukotuttaa vaikka kahvia on kulunut ensimmäisen parin tunnin aikana jo pari kuppia. Eli levon kanssa haastan itseni nukkumaan joka yö vähintään 7-8h. Puhelimen laitan pois 30 min ennen nukkumista (juu tiedän että 2h ennen olisi optimaalisempi, mutta aloitetaan tuosta puolesta tunnista). HUOMHUOM! jos telkkarista tulee EM-fudiksesta joku tärkeä peli niin sen voi sitten katsoa ;)

Ystävät♥ Heitä ei suinkaan unohdeta tän haasteen aikana. Eli pyrin lähtemään mahdollisimman moneen asiaan mukaan. Jos ei huvittaisin niin silti ylös, ulos ja menoks! Parhaat asiat tapahtuu yleensä extempore reissuilla, joten odotan innolla kesän tuomia seikkailuja.
Muutenkin sosiaalisista suhteista huolehtimista ei voi mielestäni liiaksi korostaa. Ystäviä ja perhettä ei piä pitää itsestäänselvyytenä vaikka ne monelle sitä varmaan on. Mutta muistakaa aina hyvin väliajoin kertoa tein läheisille kuinka paljon heitä rakastatte. Rutistaa tiukasti ja halata tavatessa. Sellaisia pieniä isoja juttuja. You know

Liikunnassa aijon jatkaa hyvällä tahdilla, mutta koitan entistä enemmän haastaa itseäni ainakin nopeuden osilta. Pyrin käymään salilla 5x viikkoon ja siihen lisäksi fudis treenit/peli (1-2x viikko), tietty hyötyliikuntaa ja mathan lenkitystä poissulkematta. MUTTA haluan parantua etenkin nopeus+kestävyys tilanteissa kesän pelejä ajatellen. Tämä olisi pitänyt hoitaa talvella kuntoon, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Eli tavoitteena olisi tehdä vähintään 1xviikkoon noin 30min treeni esim. juoksuradalla. Treeni sisältää alkulämmittelyn (hölkkä treenipaikalle+venyt), 7x100m kiihtyvä spurtti (vikat 50m täysii), 1-2 min palautuksilla. (Tästä treenistä tulossa video)

Odotan innolla kuinka mun käy. Haaste alkaa NYT!
Onko teillä silleen jos päätätte jotain niin asia pitää jakaa jonkun kanssa vai riittääkö ainoastaan itsensä kanssa tehty lupaus? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti